Corvinus
Corvinus

Az ipar 4.0 hatása az árakra és a vállalati árképzés gyakorlatára = The effects of industry 4.0 on prices and price settings

Rekettye, Gábor (2020) Az ipar 4.0 hatása az árakra és a vállalati árképzés gyakorlatára = The effects of industry 4.0 on prices and price settings. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 15-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
556kB

Abstract

A cikk az Ipar 4.0-nak az árakra és a vállalati árképzésre gyakorolt hatását tárgyalja. A tanulmány alapvető következtetése az, hogy megnövekszik az árak kialakításának mozgástere. Ez lehetővé teszi, sőt megköveteli azt, hogy az árak meghatározásakor a vállalatok a digitalizáció felhasználásával új, a korábbiaknál bonyolultabb árképzési módszereket vezessenek be. Különösen igaz ez ott, ahol az ún. disruptive (leváltó) innovációk határozzák meg a piaci viszonyokat. Ezeken a területeken az új típusú árazás mind a leváltó, mind a leváltott vállalatok változó üzleti modelljének egyik központi elemévé válik. Ezeket a fejleményeket befolyásolja a vevők alkuerejének növekedése. Ma már a vevőknek egyre több információ áll a rendelkezésükre a termékekről, az árakról, a költségekről, a vállalatokról; mindennek eredményeképpen a vásárlási döntésig vezető út is átalakult és szofisztikálódott. E körülmények között kell a vállalatoknak áraikkal azt a kényes egyensúlyt megtalálniuk, amely a „vállalat, a vevők és a versenytársak” mágikus hármasában sikeres lehet. ------- The article discusses the effect of Industry 4.0 on prices and price settings. The main conclusion is that the elbowroom of price setting is growing. This development makes it possible, even obligate, for the organizations to rethink their pricing strategy and to introduce new, more sophisticated pricing technologies. This is even more relevant in those fields where disruptive innovations dominate the scene. The pricing policy is going to be the central element of the disruptor and disrupted companies’ business policies. The pricing policy is also influenced by the growing bargaining power of customers. Already today, consumers and organizational buyers access to plenty of information about the products, prices, costs, companies; and as a result of this their decision journey is going to change and become more sophisticated. Among these circumstances, companies have to find a subtle balance, which can make them successful in the magic triangle of the company, customers and competitors.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:ipar 4.0, árak, költségek, leváltó innováció, üzleti modell, árpolitika, industry 4.0, prices, costs, disruptive innovation, business models, price policies
Subjects:Knowledge economy, innovation
Industry
Funders:Innovációs és Technológiai Minisztérium Felsőoktatási Intézményi Kiválósági Program
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.02
ID Code:5432
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:15 Apr 2020 08:48
Last Modified:15 Apr 2020 09:32

Repository Staff Only: item control page