Corvinus
Corvinus

A hálózati pozíció és a versenyképesség kapcsolata (Business networks: network position and competitiveness in Hungary)

Mandják, Tibor, Wimmer, Ágnes and Juhász, Péter (2012) A hálózati pozíció és a versenyképesség kapcsolata (Business networks: network position and competitiveness in Hungary). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (2. kül). pp. 14-23. DOI 10.14267/VEZTUD.2012.ksz2.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
351kB

Abstract

A cikk fókuszában az üzleti hálózatok állnak. Az IMP-csoport (Industrial Marketing and Purchasing Group) üzleti kapcsolatokkal, üzleti hálózatokkal foglalkozó több évtizedes kutatási eredményeire és fogalomrendszerére építve a szerzők áttekintik a téma alapvető megközelítéseit, majd a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésének adatait Felhasználva, megvizsgálják a vállalatvezetők által észlelt hálózati pozíció és a versenyképesség összefüggéseit. A vállalatvezetők értékelése szerint elemzik az iparági hálózatukban központi szerepet játszó, befolyással bíró (domináns hálózati pozícióval rendelkező) vállalatokat, különös tekintettel az üzleti teljesítmény és a versenyképesség jellemzőire. / === / The paper analyses the business network position of Hungarian companies, based on data of the Competitiveness research program. After an overview of the theoretical background of business relationships, business networks and network position – based on the IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) approach, the authors analyse the performance and competitiveness characteristics of firms with central position in their industrial network.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:üzleti hálózatok, versenyképesség, üzleti teljesítmény
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Decision Sciences
Faculty of Business Administration > Institute of Finance and Accounting > Department of Finance
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Subjects:Management, business policy, business strategy
Projects:TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005
DOI:10.14267/VEZTUD.2012.ksz2.02
ID Code:546
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:07 Mar 2012 14:15
Last Modified:22 Feb 2021 10:48

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics