Mandják, Tibor and Wimmer, Ágnes and Juhász, Péter (2012) A hálózati pozíció és a versenyképesség kapcsolata (Business networks: network position and competitiveness in Hungary). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (2. kül). pp. 14-23.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
351kB |
Abstract
A cikk fókuszában az üzleti hálózatok állnak. Az IMP-csoport (Industrial Marketing and Purchasing Group) üzleti kapcsolatokkal, üzleti hálózatokkal foglalkozó több évtizedes kutatási eredményeire és fogalomrendszerére építve a szerzők áttekintik a téma alapvető megközelítéseit, majd a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésének adatait Felhasználva, megvizsgálják a vállalatvezetők által észlelt hálózati pozíció és a versenyképesség összefüggéseit. A vállalatvezetők értékelése szerint elemzik az iparági hálózatukban központi szerepet játszó, befolyással bíró (domináns hálózati pozícióval rendelkező) vállalatokat, különös tekintettel az üzleti teljesítmény és a versenyképesség jellemzőire. / === / The paper analyses the business network position of Hungarian companies, based on data of the Competitiveness research program. After an overview of the theoretical background of business relationships, business networks and network position – based on the IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) approach, the authors analyse the performance and competitiveness characteristics of firms with central position in their industrial network.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti hálózatok, versenyképesség, üzleti teljesítmény |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
Projects: | TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005 |
ID Code: | 546 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 07 Mar 2012 14:15 |
Last Modified: | 21 Dec 2018 15:18 |
Repository Staff Only: item control page