Corvinus
Corvinus

A materializmus, boldogság, siker és élményfogyasztás összefüggéseinek vizsgálata tinédzserek körében = Qualitative study of the interrelationship between materialism, happiness, success and pleasure consumption among teenagers

Debreceni, János and Hofmeister Tóth, Ágnes (2020) A materializmus, boldogság, siker és élményfogyasztás összefüggéseinek vizsgálata tinédzserek körében = Qualitative study of the interrelationship between materialism, happiness, success and pleasure consumption among teenagers. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 63-73. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
623kB

Abstract

A materializmus, vagyis az anyagias attitűd azt fejezi ki, hogy mennyire fontosak és milyen szerepet játszanak a birtokolt, vagy birtokolni kívánt anyagi javak valakinek az életében. A néhány évtizedes múltra visszatekintő anyagiasságkutatások a materializmusnak szinte minden előzmény- és függő változóját feltárták, a kapcsolatok irányát bizonyították. Az elmúlt években előtérbe került a boldogsággal, a sikerrel, az élmény- és státuszfogyasztással való összefüggések vizsgálata. A kutatások jelentős része azonban kvantitatív módszertannal készül, ami nem alkalmas a mélyebb, szemantikai és pszichológiai jelentések feltérképezésére. Jelen tanulmány fotókollázs és szabad asszociációs módszer alkalmazásával végzett kutatás eredményeit mutatja be, arra keresve a választ, hogy a tinédzserek életében milyen szerepet játszanak az anyagi javak és a pénz, a boldogságérzet, a siker, vagy az élmények gyarapításában? ------ Materialism or materialistic attitude means to what extent are the worldly possessions important for individuals and what is the role of material goods in one’s life. The academic research on materialism goes back to the past few decades. In the past researchers investigated all the antecedent and dependent variables of materialism. Nowadays the interest of researchers shifted towards investigating materialism related to happiness, success, pleasure- and status consumption. Most of the academic studies apply quantitative methodology which does not provide enough information to understand the deeper, semantic and psychological meanings of the topics being investigated. This paper summarizes the results of an experimental qualitative research applying photo-collage and association tests. The findings highlight how material possessions and money are related to happiness, success, and pleasure consumption among the teenagers’ minds of our sample.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:materializmus, boldogság, élmény, siker, tinédzserek, materialism, happiness, experiences, success, teenagers
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.06
ID Code:5516
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:16 Apr 2020 17:57
Last Modified:16 Apr 2020 17:57

Repository Staff Only: item control page