Corvinus
Corvinus

Lépések a kognitív automatizáció felé: Digitális átalakulás egy magyarországi üzleti szolgáltatóközpontban

Marciniak, Róbert ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8902-3502, Móricz, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2534-0162 and Baksa, Máté ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0834-4727 (2020) Lépések a kognitív automatizáció felé: Digitális átalakulás egy magyarországi üzleti szolgáltatóközpontban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 42-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
913kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.05


Abstract

A magyar nemzetgazdaság egyre fontosabb szegmense a növekedési képességét a válság és a konjunktúra éveiben egyaránt megőrző üzleti szolgáltatószektor. A küszöbön álló új technológiai forradalom a szektorban működő vállalatokat, a többnyire nemzetközi tulajdonosi hátterű üzleti szolgáltatóközpontokat is elérte. E vállalatok az alacsony költségszint és a magas szolgáltatásminőség jelentette kettős elvárásrendszer miatt gyakran élenjárók a fejlett technológiai megoldások alkalmazásában. A szerzők tanulmányukban a digitális átalakulás jelenségét járják körül: ezen belül azt vizsgálják, hogyan formálja át a fejlett technológiai megoldások megjelenése e vállalatok működési folyamatait. Empirikus kutatásuk alapján egy magyarországi szolgáltatóközpont digitális átalakulási projektjeit mutatják be esettanulmány módszertan segítségével. Ismertetik a digitális átalakulás legfontosabb mozgatórugóit, illetve feltárják a változásokat támogató technológiai megoldásokat és kulturális sajátosságokat. Az esettanulmányban bemutatott projektek más iparági szereplőkre is átvihető tanulságai további kérdéseket vetnek fel a téma iránt érdeklődő kutatók és gyakorlati szakemberek számára.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:üzleti szolgáltatóközpont, digitalizáció, folyamatautomatizálás, mesterséges intelligencia, osztott szolgáltatás
Subjects:Knowledge economy, innovation
Service management
Projects:EFOP 3.6.2-16-2017-0000 Az intelligens, fenntartható és inkluzív társadalom fejlesztésének aspektusai: társadalmi, technológiai, innovációs hálózatok a foglalkoztatásban és a digitális gazdaságban
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.05
ID Code:5709
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:09 Jun 2020 13:05
Last Modified:11 Oct 2021 09:28

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics