Corvinus
Corvinus

Észtország innovációinak hozzájárulása a mindennapi élethez = The contribution of Estonian innovations to everyday life

Kökény, László (2020) Észtország innovációinak hozzájárulása a mindennapi élethez = The contribution of Estonian innovations to everyday life. Köz-gazdaság, 15 (2). pp. 86-89. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.02.12

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
59kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2020.02.12


Abstract

A digitalizáció az internet elterjedésének köszönhetően vált egyre fontosabbá az 1990-es évek végétől. Az online térhódítás átalakított iparági rendszereket (például turisztikai szolgáltatók), új munkahelyeket generált és azonnalibbá, így gyorsabbá tette az emberek közötti kapcsolatteremtést. Az olyan időszakokban, amikor nem lehetséges a fizikai interakció az emberek között különösen felértékelődnek az online kialakított, esetleg már jól bevált folyamatok. Kristiina Aljas-Saarma előadása, mintha a jövőt jelezte volna előre, ugyanis előadásában (melynek címe „Észtország innovációinak hozzájárulása a mindennapi élethez”) az online távmunka és e-ügyintézés fontosságát hangsúlyozta, amely tevékenységek a COVID-19 pandémia hatására első számú elemmé váltak mindennapi életünk során 2020-ban. Kristiina Aljas-Saarma, a(z) 1Office Group értékesítési vezetője, akik az Egyesült Királyság piacán belépő vállalatok számára virtuális irodai, számviteli és jogi szolgáltatásokkal történő támogatást nyújtanak. Észtország önmagában is élen jár az online hivatalos ügyintézés világában, ugyanis a hivatalos ügyek 99%-át már online is el lehet végezni. Nemcsak ügyeket lehet intézni, hanem az állampolgárok személyes iratait, adatait és a személyre vonatkozó információikat is tárolják, mint például a jogosítványt, az adóval kapcsolatos papírokat, a tanulmányi adatokat vagy az orvosi leleteiket, jelentéseiket, receptjeiket. Továbbá a nem-észt állampolgároknak is lehetősége van az E-Residency nevű szolgáltatáson keresztül hasonló ügyeket intézni. Egyedül a házasságkötés, a válás vagy az ingatlanvásárlás nem lehetséges online. Észtország az online tér hatékony kihasználásával próbált meg kitörni a kelet-európai, posztszovjet sztereotípiákból, amivel mára olyan innovatív, globális cégek indulása fűződik az országhoz, mint a Skype, a Bolt (korábban Taxify) vagy a TransferWise. A hatékony digitalizációnak köszönhetően Észtországban az online távmunka és e-ügyintézés az egyik legmagasabb színvonalon és legnagyobb arányban működik Európában. Az állam pedig továbbra is nyitott az új alulról jövő vagy nemzetközi kezdeményezések iránt, ezért ezen a budapesti lehetőségen is örömmel vettek részt. = Due to the spread of the Internet, digitization has become increasingly important since the late 1990s. Online penetration has transformed industry systems (such as tourism service providers), created new jobs, and made people-to-people connections faster and easier. In periods when physical interaction between people is not possible, online processes, which may be well-established, are especially valued. Kristiina Aljas-Saarma’s presentation seemed to predict the future, as her presentation (entitled „Estonia’s innovation contributes to everyday life”) emphasized the importance of online teleworking and e-government (e-administration), which became the number one part of everyday life as a result of the COVID-19 pandemic during our lives in 2020. Kristiina Aljas-Saarma, Sales Manager at 1Office Group, who provides support to companies entering the UK market with virtual office, accounting and legal services. Estonia is at the forefront of the world of online administrative administration, as 99% of official cases can now be completed online. Not only can affairs be handled, but citizens’ personal records, data and personal information such as driving licenses, tax-related papers, study data or their medical findings, reports, prescriptions are also stored. In addition, non-Estonian citizens have the opportunity to deal with similar matters through a service called E-Residency. Only marriage, divorce or buying real estate is not possible via online. Estonia has tried to break out of post-Soviet stereotypes in Eastern Europe by making effective use of online space, with the launch of innovative global companies such as Skype, Bolt (formerly Taxify) or TransferWise. Thanks to efficient digitalisation, online teleworking and e-administration in Estonia is one of the highest quality suppliers in this field in Europe. And the state is still open to new bottom-up or international initiatives, so they were happy to take part in this opportunity in Budapest as well.

Item Type:Article
Subjects:Human resource management
Computer science
DOI:https://doi.org/10.14267/RETP2020.02.12
ID Code:5939
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:29 Sep 2020 15:14
Last Modified:01 Oct 2020 08:14

Repository Staff Only: item control page