Corvinus
Corvinus

Hidakból teremtett emlékek, avagy kísérlet egy innovatív tárgy megalkotására a B-bridge koncepción keresztül = Souvenirs created from bridges – an innovative product generated by a B-bridge concept

Megyeri, Gábor and Boros, Kitti and Fekete, Balázs (2020) Hidakból teremtett emlékek, avagy kísérlet egy innovatív tárgy megalkotására a B-bridge koncepción keresztül = Souvenirs created from bridges – an innovative product generated by a B-bridge concept. Turizmus Bulletin, 20 (3). pp. 4-12. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n3.1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
406kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n3.1


Abstract

A tanulmány a turizmus és a tárgy kapcsolatával foglalkozik, amelyben nem a turizmus és a tárgy viszonyának alapvető kérdéseit boncolgatjuk, hanem azt mutatjuk meg, hogyan lehet egy innovatív tárgyat megalkotni három különböző tudományág közös jellemzőinek megtalálásán, erősségeinek ötvözésén és végül egy tervezői koncepció felállításán keresztül.4 A B-bridge koncepció lényege egy olyan eszköz megteremtése, amely aktív és inaktív módon is segíti a Budapestre érkező turisták élményszerzését. Aktív állapotban a tárgy hozzájárul a turista aktív és passzív időeltöltéséhez, míg a hazatérés után inaktívan, emléktárgyként szolgál az utazási élmények elraktározására, később pedig felidézésére. Munkánk nem lenne teljes a tárgy gazdasági hasznosságának ismertetése nélkül, hiszen mai világunkban elengedhetetlen, hogy egy jó ötlet pénzügyileg is releváns megalapozottsággal rendelkezzen. Kutatásunk záróakkordjaként bemutatjuk a javasolt tárgy megalkotásában rejlő kihívásokat és a jövőbeli lehetőségeket. = This study examines the relationship between tourism and an object. It does not focus on the basic question of this relationship but shows how it is possible to create an innovative object by defining the common features of three disciplines, by merging their strengths, and, finally by forming a design concept.5 The aim is to create an object, which helps tourists who visit Budapest to enhance their experience in both an active and an inactive way. It should contribute to the active and passive periods of their stay whilst, after their return home it acts as a souvenir to store and later to recall the memories. The study would not be complete without describing the economic advantages of the object, since today it is vital that a good idea should show some relevant financial benefit. Finally, the paper presents the challenges and opportunities of producing the product.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:turizmus, reprezentáció, tervezői koncepció, emléktárgy, designkommunikáció = tourism, representation, design concept, souvenir, design communication
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n3.1
ID Code:5973
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:16 Oct 2020 13:49
Last Modified:16 Oct 2020 13:49

Repository Staff Only: item control page