Corvinus
Corvinus

A minőség biztosításának kihívásai a magyar felsőoktatásban

Surman, Vivien ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6105-9485 and Szabó, Tibor (2020) A minőség biztosításának kihívásai a magyar felsőoktatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (ksz.). pp. 101-113. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.09

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
770kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.09


Abstract

A magyar felsőoktatási intézményekre elsődlegesen a hivatali, állami fenntartású intézményi kultúra jellemző. A jogszabályokban a minőséghez fűződő eljárások, hatáskörök vannak a fókuszban – a dokumentumelemzések alapján megállapítható, hogy a közvetlen fenntartói beavatkozás elterjedt eszköz és a minőség fogalma elsősorban a fenntartó minőségérzékeléséhez kapcsolódik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem minőségmenedzsment dokumentációs rendszerében a Clark-féle tipológia mindhárom eleme megjelenik. A dokumentációs rendszer meghatározó eleme a TQM-filozófia, mely szerint vizsgálva az egyetem minőségmenedzsment-rendszerét, látható, hogy a vevőközpontúság alapelvhez kötődően a legtöbb érintett véleményét nyomon követi. Jelenleg négy részből áll ez a rendszer, melyek fókusza a végzettek, a felvett hallgatók, a Műegyetemi Állásbörze kiállítói és az egyetem Nyílt Napján részt vevő középiskolások. Az érintettek véleményének folyamatos felmérése, az eredmények elemzése oktatásfejlesztési programok bázisát adhatják.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás, minőség, TQM, vevőközpontúság, kérdőív
Subjects:Knowledge economy, innovation
Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.09
ID Code:6180
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:11 Dec 2020 17:00
Last Modified:11 Oct 2021 09:11

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics