Corvinus
Corvinus

A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban. Fókuszban a turizmus

Veres, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7072-7203 and Liska, Fanny (2021) A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban. Fókuszban a turizmus. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (4). pp. 5-19. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.04.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
3MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.04.02


Abstract

A kölcsönös értékteremtés a vállalat és a fogyasztó közötti interakcióban nyilvánul meg. Jelen kutatás a szolgáltatáspiacon megvalósuló fogyasztói döntéshozatal vizsgálatát mutatja be, megvilágítva az igénybe vevői preferenciákban megjelenő kölcsönös értékteremtési tartalmat. A kutatás két területen vizsgálódott. Az egyik a szolgáltatásválasztási információgyűjtés és mérlegelés szakaszában megjelenő fontos szempontok, fókuszban a turisztika szolgáltatástermékeivel. A kutatás fókuszcsoportos interjúkon alapul, ahol az átiratok összefüggéseit szövegelemző szoftver segítségével tárták fel. A vizsgálat során kitűnt, hogy a kölcsönös értékteremtéshez kapcsolódó fogalmak előfordulása figyelemre méltó. A szövegben kirajzolódó kódstruktúra alapján a kölcsönös értékteremtéshez fűződő következő igénybe vevői elvárások társíthatók: kommunikáció, értékajánlat, elérhetőség, rugalmasság és élmény. Ezeken túl a komplexitás, továbbá a fogyasztók személyisége is hatással van az igénybe vevő elvárásaira. A kutatás eredményeit egy, a kölcsönös értékteremtési elvárások azonosítására javasolt modellbe építették be. A szolgáltatásmarketing elméletének nézőpontjából megállapítható, hogy a kölcsönös értékteremtés az adaptálás és az aktív ügyfélpolitika kombinációja, egyúttal a feltárt modell lehetőséget teremt a minőségmenedzsment fejlesztésére.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:co-creation, szolgáltatások, értékteremtés, fogyasztói döntési magatartás
Subjects:Commerce and tourism
Service management
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.04.02
ID Code:6406
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Apr 2021 15:34
Last Modified:11 Oct 2021 08:49

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics