Corvinus
Corvinus

Vendégvélemények a zöld szállodai eszközök használatáról = Guests’ perception of green hotel practices

Nagy-Keglovich, Júlia and Happ, Éva (2021) Vendégvélemények a zöld szállodai eszközök használatáról = Guests’ perception of green hotel practices. Turizmus Bulletin, 21 (1). pp. 26-33. DOI https://doi.org/ 10.14267/TURBULL.2021v21n1.3

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
383kB

Official URL: https://doi.org/ 10.14267/TURBULL.2021v21n1.3


Abstract

Napjainkban, a fenntartható fejlődési célokat (Sustainable Development Goals3 ) előtérbe helyező világban, egyre nagyobb figyelmet kap környezetünk védelme. Az egyes iparágakban működő cégek különböző súllyal érintettek ebben a témában, de az biztosan elmondható, hogy minden vállalkozásnak, így a turisztikai vállalkozások tevékenységének is van környezetkárosító hatása. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a szállodákban a vendégek mennyire tolerálják a különböző zöld, környezettudatos eszközök használatát, illetve a használat során mennyire sérül a vendégélmény. A kutatás kitér arra is, hogy a vendégélmény sérülése árán is támogatók-e a vendégek a fenntartható fejlődési célok elérése érdekében. A szekunder kutatás segítségével feltérképezésre kerül az elméleti háttér, kiegészítve a téma korábbi kutatási eredményeinek bemutatásával. A primer kutatási szakaszban egy 204 fős minta elemzésének eredményei kerülnek bemutatásra. = Today, as the world is increasingly focused on sustainable development goals, the protection of the environment is also receiving an increased attention. Companies in different industries are involved to different degrees in this topic, but it can be said that, to some extent, every business activity – tourism also – has negative environmental impact. The aim of this study is to examine the extent to which guests in hotels tolerate the use of various green, environmentally conscious devices and the extent to which the guest experience is damaged during such use. Our research also looks at whether guests are supportive of achieving the sustainable development goals at the cost of damage to the guest experience. Secondary research is used to map the theoretical background of the study, supplemented by the presentation of previous research results on the topic. In the primary research phase the results of our analysis of a sample of 204 people are presented.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:zöld szálloda, környezettudatosság, fogyasztói profil = green hotel, environmental awareness, consumer profile
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/ 10.14267/TURBULL.2021v21n1.3
ID Code:6427
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:20 Apr 2021 15:18
Last Modified:20 Apr 2021 15:18

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics