Corvinus
Corvinus

Érzelmi hatások a divatjavak fogyasztásában

Kovács, Kármen (2006) Érzelmi hatások a divatjavak fogyasztásában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 37 (7-8). pp. 65-71. DOI 10.14267/VEZTUD.2006.07.08

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
743kB

Abstract

A szerző elsődleges célja, hogy elméleti áttekintést adjon arról, hogyan befolyásolják az érzelmek a divattermékek fogyasztását, minthogy a divat jelenségét erősen áthatják az emóciók, és a divathoz csatlakozó fogyasztók messze nem racionális döntéseket hoznak; ennek következtében pedig a kínálati oldal szereplőinek a divatjavak iránt megmutatkozó kereslet erős bizonytalanságával kell számolniuk. A tanulmány elsőként általánosságban foglalkozik az érzelmek által vezérelt fogyasztóval, majd elemzi, milyen társadalmi szintű emocionális hatások tartják életben a divat dinamikáját, és számba veszi a divattermékek megvásárlásának motivációit is. A divatjavak vásárlása szempontjából meghatározó, hogy azok a szimbolikus fogyasztás eszközei, tehát valójában az őket birtokló egyének érzelmeit közvetítik. Legvégül a divattal áthatott iparágakban működő vállalatok érzelemorientált marketingstratégiájának néhány fontos elemét emeli ki.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:divattermék, fogyasztás
Subjects:Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2006.07.08
ID Code:6490
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:13 May 2021 11:57
Last Modified:18 May 2021 09:24

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics