Corvinus
Corvinus

Az ismeretlen ismerős. A neuromarketing iránti attitűdök szentimentelemzése

Varga, Ákos ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5061-843X and Csordás, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8077-4000 (2021) Az ismeretlen ismerős. A neuromarketing iránti attitűdök szentimentelemzése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (6). pp. 44-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.06.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
801kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.06.04


Abstract

A neuromarketing a 2010-es évek második felére elfoglalta az őt megillető helyet mint akadémiai kutatási terület és mint gyakorlati piackutatási tevékenység egyaránt. Világszerte alkalmazzák jobbára termékfejlesztési célokra, illetve a fogyasztói motivációk és döntéshozatali metódusok pontosabb definiálására. Mégis, a szakirodalomból hiányzik a neuromarketing mint jelenség iránti fogyasztói attitűdök feltárása: a kezdeti etikai problémák és szakmai balfogások nagyban hátráltatták reputációjának építését, így jellemzően negatív konnotáció övezi a közvélemény részéről. Vizsgálatuk során a szerzők ezt a hiányt igyekeznek pótolni: a SentiOne social listening szoftver segítségével összegyűjtötték a közösségi médiában 2017-ben és 2018-ban megjelent összes „neuromarketing” említést, majd tartalomelemzés segítségével csoportosították őket. Eredményeikben feltárják a neuromarketinggel kapcsolatos megnyilvánulások általános helyzetét, kategorizálják a nyilvános tartalmakat, ezáltal felvázolnak egy szofisztikáltabb képet a neuromarketing iránti attitűdökről. Megvizsgálva, hogy ezek hogyan viszonyulnak a tudományterület elméleti felvezetésükben részletezett valós helyzetéhez, eredményeik segítségével fényt próbálnak deríteni arra, hogy a tudományos diskurzuson és kutatásokon, valamint a piaci-gyakorlati alkalmazásokon túl milyen általános nevelő feladat hárul a terület művelői számára a terület elfogadásának növelésére.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:neuromarketing, social listening, szentimentelemzés
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.06.04
ID Code:6566
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:17 Jun 2021 09:05
Last Modified:17 Jun 2021 09:05

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics