Corvinus
Corvinus

A márkaérték hatása a részvényárfolyamra a nemzetközi bankszektorban

Takács, András (2014) A márkaérték hatása a részvényárfolyamra a nemzetközi bankszektorban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 45 (9). pp. 38-45. DOI 10.14267/VEZTUD.2014.09.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
217kB

Abstract

E tanulmány az egy részvényre vetített márkaérték és a részvényárfolyam összefüggését vizsgálja a nemzetközi bankszektorban. A szerző egy 51 vállalat-évből álló mintán két regressziós modellt tesztel, melyekben magyarázó változóként a Millward Brown tanácsadó cég által közzétett márkaérték, eredményváltozóként pedig az egyidejű, illetve az egy évvel későbbi átlagos részvényárfolyam szerepel. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a részvényegységre vetített becsült márkaérték mind az egyidejű, mind a jövőbeli árfolyammal erős sztochasztikus kapcsolatban van 70%, illetve 67% magyarázó erővel, ami rávilágít arra, hogy a magas márkaérték nemcsak rövid, hanem hosszabb távon is pozitív hatást tesz a vállalat tőzsdei teljesítményére. E cikk hozzájárulása a szakirodalomhoz elsősorban a speciális iparági nézőpontjában rejlik, a korábbi hazai publikációk között a nemzetközi bankszektorra irányuló hasonló vizsgálat a szerző tudomása szerint nem található. Az eredmények (melyeket a minta összetétele alapján földrajzi elhelyezkedéstől függetlennek, így hazai környezetben is relevánsnak tekinthetünk) hasznos információval szolgálhatnak banki menedzserek számára, hiszen láthatóvá teszik a hatékony márkamenedzsment pozitív pénzügyi hatásait.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:márka, márkaértékelés, nem pénzügyi teljesítménymutatók, magyarázó erő, nemzetközi bankszektor
Subjects:Marketing
Finance
DOI:10.14267/VEZTUD.2014.09.04
ID Code:6620
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:25 Jun 2021 08:08
Last Modified:03 Nov 2021 12:50

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics