Corvinus
Corvinus

Ördögi körök vonzásában: A szolgáltatások menedzsmentjének sajátosságairól

Heidrich, Balázs (2006) Ördögi körök vonzásában: A szolgáltatások menedzsmentjének sajátosságairól. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 37 (ksz1). pp. 50-59. DOI http://doi.org/10.14267/VEZTUD.2006.ksz.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
106kB

Abstract

A cikk megpróbálta végigjárni egy szolgáltatás szervezeten belül történő megszületésének és tudatos kialakításának folyamatát. A szolgáltatás, mint termék megfogalmazásától egészen a fogyasztói igényeknek és a szervezeti kompetenciáknak, illetve képességeknek történő megfelelésig. Megállapítja, hogy hosszú távon nem lehet szem elől téveszteni a belső szempontokat sem, bármennyire üdvözítő megoldásnak tûnik a külső kihívásokra történő mindenáron való reagálás. Ez a vezetés szempontjából nagyon gondosan tervezett szolgáltatáskoncepció kialakítását igényli, amely a változó fogyasztói igényeket is képes kielégíteni és ezeknek tartósan megfelelő mûködési modellt kialakítani. A szolgáltatások mûködtetésének legnagyobb veszélyét az ún. stratégiai csapdák vagy ördögi körök rejtik, amelyekben az önmagukban racionálisnak és hatékonynak tûnő egyedi válaszreakciók összességeként egy lefelé tartó spirál indulhat meg mind az alkalmazotti, mind a fogyasztói szinten. Ezen csapdák kerülgetése az állandó változásoknak való megfelelésben nagyon érzékeny vezetői feladat, komoly szolgáltatás-tudatos mûködést kíván meg.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:szolgáltatásmenedzsment
Subjects:Service management
DOI:http://doi.org/10.14267/VEZTUD.2006.ksz.04
ID Code:6803
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:16 Sep 2021 12:13
Last Modified:16 Sep 2021 12:24

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics