Corvinus
Corvinus

Sport, megaesemények, önkéntesek és az egyedi élmény faktor Az önkéntesek szerepe az arénaélmény létrehozásában a megasportesemények során

Griszbacher, Norbert ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3682-520X, Varga, Ákos ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5061-843X and Kemény, Ildikó ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6738-8252 (2022) Sport, megaesemények, önkéntesek és az egyedi élmény faktor Az önkéntesek szerepe az arénaélmény létrehozásában a megasportesemények során. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (1). pp. 15-28. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.01.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.01.02


Abstract

A XXI. századra a sport megkerülhetetlenül az élet szerves részévé vált. Olyan kiemelt események iránt, mint az olimpia, világbajnokság vagy Európa-bajnokság egyedi élményvilágán keresztül hatalmas az érdeklődés, és így a nyereség potenciálját is hordozzák. Az egymással is versenyző, állandóan növekvő események lebonyolításában egyre nagyobb szerepük van az eddig kevés figyelmet kapó, ingyenes munkaerőt biztosító lelkes önkénteseknek. Jelen tanulmány célja, hogy explicit és implicit módon megvizsgálja a megaesemények önkénteseinek élmény- és imázsalkotó szerepét, akiknek egyedi feladat- és felelősségköre hozzájárulhat, hogy az egyes turisztikai régiók a jövőben miként lesznek képesek az egyedi élmény ígéretén keresztül versenyelőnyre szert tenni. A szerzők kutatási eredménye azt mutatja, hogy az események frontvonalbeli személyzetével, így az önkénteseivel való interakciók erősen meghatározzák az arénaélményt. Emellett az önkéntesek teljesítménye (megjelenése, lelkesedése, segítőkészsége) elengedhetetlennek bizonyul ahhoz, hogy az események látogatóinak egy egyedi, pozitív élménycsomagot biztosíthassanak a szervezők.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:eseménymarketing, megaesemények, arénaélmény, önkéntesek, implicit asszociációs teszt (IAT), neuromarketing
Subjects:Culture, sport
Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2022.01.02
ID Code:7139
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:14 Jan 2022 20:12
Last Modified:15 Jan 2022 10:04

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics