Corvinus
Corvinus

Az okos hotelekhez kapcsolódó attitűdöket befolyásoló tényezők nyomában: fókuszban a Z generáció

Cserdi, Zsófia and Kenesei, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300 (2021) Az okos hotelekhez kapcsolódó attitűdöket befolyásoló tényezők nyomában: fókuszban a Z generáció. Turizmus Bulletin, 21 (4). pp. 25-33. DOI 10.14267/TURBULL.2021v21n4.3

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
368kB

Official URL: http://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n4.3


Abstract

Az utóbbi évek trendjeinek tükrében a hotelek számára létszükségletté vált a technológia szolgáltatási folyamatba illesztése. Óriási különbségek lehetnek azonban az alkalmazott technológiai megoldások szintjében, mely megoldások eltérő módon ugyan, de átveszik a személyes kiszolgálás szerepét egy hagyományosan interakció-központú területen. A jelenség új vetületeként, a koronavírus-járvány okozta krízis következtében, az emberi kontaktus csökkentése és a szállóvendégek megnyugtatása érdekében még erőteljesebben jelentkezhet az okos szolgáltatások, ezzel együtt az érintésmentes technológiák bevezetése iránti igény a turisztikai szolgáltatók felé (QIANTING et al. 2021). Kutatásunkban ennek megfelelően a technológiát magas szinten alkalmazó okos hotelek iránti attitűdöt befolyásoló tényezőket vettük górcső alá, melyeket kvalitatív és kvantitatív elemeket egyaránt felvonultató tartalomelemzés segítségével vizsgáltunk a jövőbeni turisztikai kereslet potenciális megtestesítői, a Z generáció körében.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:okos hotel, okos szolgáltatások, érintésmentes technológiák
Subjects:Commerce and tourism
DOI:10.14267/TURBULL.2021v21n4.3
ID Code:7225
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:28 Feb 2022 10:08
Last Modified:01 Dec 2022 09:49

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics