Csiszárik-Kocsir, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5454-7843, Garai-Fodor, Mónika
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7993-2780 and Varga, János
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1891-7269
(2022)
Mi lett fontos a pandémia alatt?
Preferenciák, vásárlói szokások átértékelődése a koronavírus-járvány hatására a különböző generációk szemével.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53
(4).
pp. 70-83.
DOI 10.14267/VEZTUD.2022.04.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
729kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.04.06
Abstract
A pandémia alatt megváltoztak a vásárlói preferenciák, a fogyasztói kosár összetétele. Az egyes generációk másként látják a vírus életünk különböző területére gyakorolt hatását, mely nagyban összefügg az egyes generációkat jellemző általános értékrenddel. A kutatás fókuszában azon összefüggés elemzése áll, hogy a generációspecifikus értékrend milyen módon függ össze a vírus okozta fogyasztói és vásárlói magatartás változásával. A szerzők a primer adatelemzés során két kutatási hipotézis vizsgálatára fektettek hangsúlyt (H1) a koronavírus hatására módosultak a vásárlói szokások, a fogyasztói kosár összetétele, (H2) a vásárlói szokások különbséget mutatnak az egyes vizsgált generációk esetében (H2/a) és összefüggésben állnak az egyéni értékrenddel is (H2/b). Az eredmények fényében megállapítható, hogy milyen módon változott meg a fogyasztói kosár összetétele, generációspecifikusan elemezve azt, hogy mely termék és szolgáltatás vásárlása került előtérbe a pandémia hatására.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, COVID, válság, fogyasztói kosár, generációs gap |
| Subjects: | Marketing |
| DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.04.06 |
| ID Code: | 7374 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 12 Apr 2022 15:16 |
| Last Modified: | 12 Apr 2022 15:16 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics