Corvinus
Corvinus

A belföldi turizmus ereje – Budapest vonzereje a belföldi látogatók véleményének tükrében

Sziva, Ivett and Boros, Kitti (2022) A belföldi turizmus ereje – Budapest vonzereje a belföldi látogatók véleményének tükrében. Marketing & Menedzsment The Hungarian Journal of Marketing and Management, 56 (1). pp. 55-68. DOI https://doi.org/10.15170/MM.2021.56.01.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
708kB

Official URL: https://doi.org/10.15170/MM.2021.56.01.05


Abstract

A TANULMÁNY CÉLJA A globális méreteket öltött koronavírus-járvány alapjaiban változtatja meg a turisztikai desztinációk és azok közül is főként a nemzetközi vendégforgalomra építkező célterületek működését. Az utazási korlátozások következtében szignifikánsan csökkent a nemzetközi turistaérkezések száma Budapesten 2020-ban. Az elmúlt években a főváros nagy mértékben a külföldi vendégekre alapozta a költségvetését, ezért a külső hatásoknak rendkívül kitetté vált. A tanulmányunk célja, hogy képet adjon a városi turizmus pandémia által okozott kríziséről és abból való kiút egyik lehetőségének, a belföldi utazók megcélzásának vizsgálatát. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A főváros külföldi turistáknak való kitettsége a belföldi turisták Budapestre csábításával ellensúlyozható, amelyhez meg kell ismerni a főváros turisztikai szolgáltatásait potenciálisan igénybe vevők körét: a belföldi látogatókat. Ezen célcsoport tagjai eltérő élményeket keresnek a fővárosba történő látogatásuk során, melyet egy több mint 100 válaszadót elérő kvalitatív kutatás keretében ismertünk meg. A kutatás fő célja az volt, hogy feltárjuk az egyes korcsoportok véleményét a fővárosról, a fővárosba történő utazásaikat támogató és hátráltató tényezőkről és a számukra vonzó élményígéretekről. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Láthatóvá vált a kutatás során, hogy a belföldiek, különösen a pandémia előtt legalább évente, de akár többször is felkeresték a fővárost, de jellemzően nem éjszakáznak itt. A pandémia leginkább a gyakori látogatók szokásait változtatta meg, ők havi rendszerességet követően inkább félévente érkeztek a fővárosba. A fővárosról alkotott kép meglehetősen változatos, inkább az idősebb és a fiatal felnőttek rendelkeznek pozitív imázsképpel. A motivációk sorában a kulturális attrakciók, rendezvények és a barátok látogatása mindenképpen fontos, amíg a gátló tényezők között a város drágasága, a tömeg és nagyvárosokkal szembeni ellenérzés, valamint a korlátozott szabadidő jelenik meg. GYAKORLATI JAVASLATOK Eredményeink alapján feltárásra kerülhetnek azon turisztikai termékek és élményelemek, melyek fejlesztése hosszú távon növelheti Budapest belföldi turisztikai keresletét.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:pandémia, belföldi turizmus, élményturizmus, Budapest
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.15170/MM.2021.56.01.05
ID Code:7460
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:27 Jun 2022 13:06
Last Modified:27 Jun 2022 13:06

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics