Corvinus
Corvinus

A push és a pull motivációk szerepe a magyarok szabadidős utazásai során

Hinek, Mátyás (2017) A push és a pull motivációk szerepe a magyarok szabadidős utazásai során. Turizmus Bulletin, 17 (1-2). pp. 5-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
221kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1


Abstract

A nemzetközi turizmuskutatás prosperáló területe az utazási motivációk vizsgálata. Jelen kutatás a magyar lakosság szabadidős utazásainak motivációit vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével. A vizsgálat a szakirodalomban széles körben alkalmazott push (ösztönző) és pull (húzó) motivációs elmélet alapján történt. Az elemzés során faktoranalízis segítségével hat push és hat pull motivációt azonosítottunk. A válaszadók egyes demográfiai jellemzői alapján (nem, kor, legmagasabb végzettség, egy főre jutó jövedelem) válaszadói csoportokat képeztünk, majd varianciaanalízis segítségével vizsgáltuk a motivációs különbségeket. A különféle válaszadói csoportok motivációs eltéréseinek komplex vizsgálatával négy szabadidős turisztikai szegmenst azonosítottunk, amelyek létét gyakorlati tapasztalatok, illetve a termék- és szolgáltatásmarketing egyéb példái igazolják.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:turisztikai marketing, desztinációmenedzsment, turisztikai motivációk, push és pull faktorok, piacszegmentálás
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1
ID Code:7766
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:07 Dec 2022 11:08
Last Modified:07 Dec 2022 11:08

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics