Corvinus
Corvinus

Mit várunk a szállodáktól? – avagy a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens számára értéket jelentő tényezők a szállodában

Kulcsár, Noémi and Grotte, Judit (2018) Mit várunk a szállodáktól? – avagy a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens számára értéket jelentő tényezők a szállodában. Turizmus Bulletin, 18 (3). pp. 4-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
258kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1


Abstract

Napjainkban a turisztikai és szállodai szolgáltatások iránti kereslet és legfőképpen az élmények tartalma átalakult, és szegmensenként más-más elvárásokkal és értéket jelentő tényezőkkel párosult. Ez a fogyasztói szokásokban végbemenő változás nagy mértékben határozza meg a turisztikai szolgáltatók, ezen belül is a szállodák menedzsment és marketing tevékenységét itthon és külföldön egyaránt. Jelen tanulmány a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens, az Y és Z generáció, esetében vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével a szállodai tartózkodásuk során számukra értéket jelentő tényezőket. A vizsgálat a fogyasztói értéknek a szakirodalomban elterjedt kognitív – affektív értékdimenziós lehatárolása alapján történt. Az elemzés során meghatároztuk a szegmens számára értéket és a szállodai szolgáltatások közül élményt jelentő tényezőket, valamint azonosítottuk utazásuk alatti viselkedésük jellemzőit. Ezt követően generációs bontást végeztünk, és nem parametrikus varianciaanalízis segítségével megvizsgáltuk az Y és a Z generáció számára értéket jelentő tényezők közötti különbséget.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:szálloda, Y generáció, Z generáció, élmény, érték
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1
ID Code:7772
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:07 Dec 2022 12:08
Last Modified:07 Dec 2022 12:08

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics