Corvinus
Corvinus

A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből

Szakály, Orsolya (2023) A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből. Turizmus Bulletin, 23 (1). pp. 4-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
341kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1


Abstract

Jelen tanulmány célja a gasztronómia iránt érdeklődő Instagram-felhasználók szegmentálhatóságának feltárása a fogyasztók online aktivitása és az influencerkövetési magatartásuk alapján. Mivel a közösségi média egyre intenzívebb alkalmazása és az influencerek aktív jelenléte a gasztronómia területén jelentősen befolyásolja a fogyasztói attitűdöket, ezek megismerése az elérni kívánt célközönség feltérképezésekor elengedhetetlen a vendéglátóipari szolgáltatók részéről. A kutatási téma feltárása kérdőíves felméréssel valósult meg, 421 fős elemszámmal, faktor- és klaszteranalízis alkalmazásával. A faktorelemzés során négy faktor emelkedett ki: az influencerkövetési attitűd, a vendéglátóhelyen történő fogyasztási attitűd, az aktivitási attitűd és a gasztronómia iránti attitűd megjelenése az Instagramon. A klaszterelemzéssel négy szegmens volt megkülönböztethető: a foodie-k, az influencerfüggők, az online gasztrofogyasztók és az érdektelenek. A kutatás eredményei a turisztikai és marketing szakemberek, valamint a vendéglátóipari szolgáltatók számára is értékes információkat tartalmaznak.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:online fogyasztói aktivitás, Instagram, vendéglátóipar, influencer
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1
ID Code:8104
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:28 Mar 2023 11:26
Last Modified:28 Mar 2023 11:43

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics