Corvinus
Corvinus

A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában

Tőzsér, Anett (2023) A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában. Turizmus Bulletin, 23 (1). pp. 44-50. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
199kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5


Abstract

A hungarikumok olyan, csak a magyarságra jellemző értékek, amelyek révén a világ más országaiban élők Magyarországra, a magyarokra asszociálhatnak. Azon turisztikai kínálati elemek nagy része, amelyek miatt érdemes Magyarországra látogatni, és amelyekre a szakmai szervezetek hangsúlyt helyeznek a kommunikációjukban, a hungarikumok gyűjteményében is visszaköszönnek. A kutatás során szakirodalmi vizsgálat készült a hungarikumoknak az országimázs-formálásban betöltött szerepéről. Továbbá megkerestem azokat a szakmai szervezeteket, amelyek az országimázs formálásáért felelősek, s ezek képviselőivel félig strukturált interjúkat készítettem. A 10 válaszadó szervezet képviselői főként agráripari és gasztronómiai termékeket neveztek meg a külföldiek számára a magyarsággal leginkább azonosítható hungarikumként. Az is megállapítást nyert, hogy napjaink turizmusában a hungarikumok többsége még nem jelent kiemelt turisztikai vonzerőt, ugyanakkor számolni kell velük a Magyarország-kép megalkotásánál, sőt, egyre hangsúlyosabb eszközeivé kell válniuk a brandépítésnek.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:hungarikum, nemzeti érték, országimázs, gasztronómiai termék, Kodály-módszer
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5
ID Code:8108
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:28 Mar 2023 11:42
Last Modified:28 Mar 2023 11:42

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics