Corvinus
Corvinus

Magyarországon tanuló kínai hallgatók társadalmi háttere és belépési nehézségei

Primecz, Henriett ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6064-2759 and Li, Xueyan (2021) Magyarországon tanuló kínai hallgatók társadalmi háttere és belépési nehézségei. Educatio, 30 (4). pp. 713-721. DOI https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
197kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12


Abstract

Az ország nemzetköziesedő felsőoktatási rendszerében egyre több külföldi hallgató tanul hazánkban, közülük a kínai diákok alkotják a harmadik legnagyobb közösséget. Feltáró-kvalitatív kutatásunk azt vizsgálta, hogy milyen az itt tanuló kínai hallgatók családi háttere, mi motiválta őket, hogy Magyarországot választották felsőfokú tanulmányaikra, milyen első tapasztalataik vannak hazánkban. Az eredmények rámutattak arra, hogy a kínai hallgatók anyagi és társadalmi helyzete instabil. Magyarország legtöbbször kompromisszum eredményeként került kiválasztásra és a magyar kultúrába belépve gyakran elutasítást tapasztaltak.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kínai hallgatók, magyar felsőoktatás, motiváció, kirekesztés
Divisions:Institute of Strategy and Management
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12
ID Code:8160
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:12 May 2023 08:00
Last Modified:12 May 2023 08:00

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics