Corvinus
Corvinus

A fenntarthatóságot szolgáló üzleti gyakorlatok fogyasztói elfogadása a COVID idején – Egy egyetemista minta tapasztalatai

Csutora, Mária ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0749-3923, Szigeti, Cecília ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2163-5211 and Harangozó, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2189-005X (2024) A fenntarthatóságot szolgáló üzleti gyakorlatok fogyasztói elfogadása a COVID idején – Egy egyetemista minta tapasztalatai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (2). pp. 2-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.02.01

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
720kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.02.01


Abstract

A COVID-19 járványhoz kapcsolódó korlátozások jelentős hatást gyakoroltak a fenntarthatóságra fókuszáló üzleti gyakorlatok elterjedésére. A tanulmány célja kettős: egyrészt feltárni, hogyan változott a fenntartható üzleti gyakorlatok fogyasztói elfogadása a járvány hatására, másrészt megvizsgálni, várható-e visszarendeződés a járvány elültével, azaz tetten érhető-e részleges vagy teljes visszapattanó hatás. A szerzők egy 622 fős minta alapján leíró statisztikák, illetve faktor- és klaszterelemzés segítségével vizsgálták a fentieket. Az eredmények alapján a fogyasztók nyitottsága általánosságban nőtt a vizsgált gyakorlatokkal kapcsolatban, egyedül a megosztáson alapuló megoldások (szállás, közlekedés) esetében csökkent. A fenntarthatóságot célzó üzleti gyakorlatok elfogadásában a COVID-hoz kapcsolódó korlátozások elmúltával ugyanakkor visszarendeződés várható (ez részben már megfigyelhető is, például az anyagi fogyasztás és az elmaradt utazások tekintetében). A várt visszapattanó hatás jelentős a fenntarthatósági gyakorlatok iránt nyitott klaszterek („Felelős zöldek” és „Innovatívak”) körében is, ami különösen fontossá teszi, hogy vállalati innovációk, illetve szakpolitikai és oktatási megoldások révén megtartható legyen a válság idején elért nagyobb nyitottság.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vállalati fenntarthatóság, fenntarthatóságot szolgáló üzleti modellek, fenntartható fogyasztás, visszapattanó hatás (rebound effect)
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.02.01
ID Code:9670
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:16 Feb 2024 07:59
Last Modified:16 Feb 2024 16:38

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics