Corvinus
Corvinus

A professzionalizáció szerepe a hazai közepes méretű családi vállalatok versenyképességében

Kárpáti, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3663-7383 and Ferincz, Adrienn ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1149-2464 (2024) A professzionalizáció szerepe a hazai közepes méretű családi vállalatok versenyképességében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (3). pp. 2-13. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.01

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
564kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.01


Abstract

Jelen tanulmány célja a professzionalizáció szerepének vizsgálata a hazai közepes méretű családi és nem-családi vállalatok versenyképességében. Számos hazai tanulmány foglalkozott már a kis- és közepes méretű vállalkozások versenyképességével, ám kevés tett közülük különbséget családi és nem-családi között. A szerzők kutatása a családi vállalatok professzionalizációjára és az erőforrás-alapú elméletre épít, feltárva a családi és nem-családi cégek különböző erőforrás- és képességkombinációit, valamint eltérő típusú stratégiájukat a versenyképességüket tekintve. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképesség Kutatóközpont adatbázisán azonosították a családi vállalatok professzionalizációjával kapcsolatos változókat, amelyeken főkomponens majd klaszterelemzést végeztek. A kapott eredményeket összevetették a Vállalati Versenyképességi Index-szel. Az eredmények azt mutatják, hogy a családi cégek a kapcsolatépítésre, tudásmenedzsment és innovációs képességeikre, míg a nem-családi versenytársaik a működési kiválóságra és vezetői képességeikre koncentrálnak. Jelen mintában a nem-családi cégek értek el magasabb professzionalizációs szintet és versenyképességi értéket, ám ez nem jelenti azt, hogy a családi tulajdonban lévők ne lehetnének versenyképesek.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:családi vállalatok, nem-családi cégek, versenyképesség, professzionalizáció, erőforrás-alapú elmélet
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.01
ID Code:9720
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:14 Mar 2024 07:49
Last Modified:14 Mar 2024 07:49

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics