Corvinus
Corvinus

Ökoklubok: a fenntarthatósági átmenet demokratikus körei

Kiss, Gabriella, Lazányi, Orsolya, Neulinger, Ágnes and Veress, Tamás (2024) Ökoklubok: a fenntarthatósági átmenet demokratikus körei. Kovász (1). pp. 1-27. DOI https://doi.org/10.14267/kov.2024e1

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
728kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/kov.2024e1


Abstract

Az egyének életmódja, fogyasztási szokásai meghatározóak az ökológiai fenntarthatóság kérdésében, a fenntartható életmód felé való átmenetet pedig elősegíthetik a részvételen alapuló és akció-orientált kutatási és oktatási módszerek. Ötvözve kutatói és oktatói szerepeinket, valamint a változás iránti elkötelezettségünket, cikkünkben egy, az oktatás és a kutatás határmezsgyéjén mozgó módszer, az úgynevezett ökoklubok szerepét mutatjuk be, amely a részvételi kutatás és oktatás jellemzőinek megfelelően szisztematikus és demokratikus tudásteremtést tesz lehetővé konkrét társadalmi változás elérése céljából. Az általunk kialakított ökoklub módszertanát az akciókutatás szakirodalmának, a részvételi tanulási elméleteknek és a civil szférában már alkalmazott ökokörök gyakorlati tapasztalatainak ötvözésével hoztuk létre. Cikkünkben azt járjuk körül, hogy ez a módszer hogyan segítheti elő a transzformációt a résztvevő diákok fenntartható életmóddal kapcsolatos tudásában, attitűdjében és hétköznapi gyakorlatában. A módszer elméleti megalapozása mellett annak gyakorlati alkalmazását mutatjuk be és illeszkedését egy felsőoktatási intézmény oktatási struktúrájába.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kooperatív akciókutatás, fenntarthatóságra nevelés, transzformáció, ökoklub, fenntartható életmód
Subjects:Environmental economics
DOI:https://doi.org/10.14267/kov.2024e1
ID Code:10005
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:07 Jun 2024 06:51
Last Modified:07 Jun 2024 06:51

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics