Kiss, Gabriella, Lazányi, Orsolya, Neulinger, Ágnes and Veress, Tamás (2024) Ökoklubok: a fenntarthatósági átmenet demokratikus körei. Kovász (1). pp. 1-27. DOI https://doi.org/10.14267/kov.2024e1
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
728kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/kov.2024e1
Abstract
Az egyének életmódja, fogyasztási szokásai meghatározóak az ökológiai fenntarthatóság kérdésében, a fenntartható életmód felé való átmenetet pedig elősegíthetik a részvételen alapuló és akció-orientált kutatási és oktatási módszerek. Ötvözve kutatói és oktatói szerepeinket, valamint a változás iránti elkötelezettségünket, cikkünkben egy, az oktatás és a kutatás határmezsgyéjén mozgó módszer, az úgynevezett ökoklubok szerepét mutatjuk be, amely a részvételi kutatás és oktatás jellemzőinek megfelelően szisztematikus és demokratikus tudásteremtést tesz lehetővé konkrét társadalmi változás elérése céljából. Az általunk kialakított ökoklub módszertanát az akciókutatás szakirodalmának, a részvételi tanulási elméleteknek és a civil szférában már alkalmazott ökokörök gyakorlati tapasztalatainak ötvözésével hoztuk létre. Cikkünkben azt járjuk körül, hogy ez a módszer hogyan segítheti elő a transzformációt a résztvevő diákok fenntartható életmóddal kapcsolatos tudásában, attitűdjében és hétköznapi gyakorlatában. A módszer elméleti megalapozása mellett annak gyakorlati alkalmazását mutatjuk be és illeszkedését egy felsőoktatási intézmény oktatási struktúrájába.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kooperatív akciókutatás, fenntarthatóságra nevelés, transzformáció, ökoklub, fenntartható életmód |
Subjects: | Environmental economics |
DOI: | https://doi.org/10.14267/kov.2024e1 |
ID Code: | 10005 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 07 Jun 2024 06:51 |
Last Modified: | 07 Jun 2024 06:51 |
Repository Staff Only: item control page