Corvinus
Corvinus

Létezik egységes vállalkozói gondolkodásmód? – Reflexiók egy komplex értékelméleti megközelítés alapján

Grünhut, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6399-4274, Bodor, Ákos ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5317-8561, Komlósi, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1734-3769 and Schepp, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0009-0002-7066-6134 (2024) Létezik egységes vállalkozói gondolkodásmód? – Reflexiók egy komplex értékelméleti megközelítés alapján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (6). pp. 15-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
565kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02


Abstract

A tanulmány a vállalkozáskutatás azon irányzatához kapcsolódik, amely a vállalkozóra mint egyéni tulajdonságokkal bíró ágensre koncentrál. Az írás áttekinti e megközelítés legfontosabb elméleteit, majd azok mondanivalóját a Shalom H. Schwartz nevéhez köthető értékkoncepcióhoz kapcsolja, amely – bizonyos korlátokkal – egymagában képes reflektálni az előbbiek tartalmára. A schwartzi koncepciót használva a tanulmány bemutatja, hogy a vállalkozóiság szempontjából fontos egyéni személyiségjegyek milyen értékválasztásokkal állnak összefüggésben. Az European Social Survey adatbázisára támaszkodva az empirikus rész négy sajátos vállalkozói gondolkodásmódot azonosít be az európai vállalkozók körében.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vállalkozóiság, egyéni személyiségjegyek, Shalom H. Schwartz, alapvető emberi értékek, European Social Survey
Subjects:Psychology
Management, business policy, business strategy
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02
ID Code:10026
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:13 Jun 2024 06:22
Last Modified:13 Jun 2024 06:22

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics