Grünhut, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6399-4274, Bodor, Ákos ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5317-8561, Komlósi, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1734-3769 and Schepp, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0009-0002-7066-6134 (2024) Létezik egységes vállalkozói gondolkodásmód? – Reflexiók egy komplex értékelméleti megközelítés alapján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (6). pp. 15-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
565kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02
Abstract
A tanulmány a vállalkozáskutatás azon irányzatához kapcsolódik, amely a vállalkozóra mint egyéni tulajdonságokkal bíró ágensre koncentrál. Az írás áttekinti e megközelítés legfontosabb elméleteit, majd azok mondanivalóját a Shalom H. Schwartz nevéhez köthető értékkoncepcióhoz kapcsolja, amely – bizonyos korlátokkal – egymagában képes reflektálni az előbbiek tartalmára. A schwartzi koncepciót használva a tanulmány bemutatja, hogy a vállalkozóiság szempontjából fontos egyéni személyiségjegyek milyen értékválasztásokkal állnak összefüggésben. Az European Social Survey adatbázisára támaszkodva az empirikus rész négy sajátos vállalkozói gondolkodásmódot azonosít be az európai vállalkozók körében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalkozóiság, egyéni személyiségjegyek, Shalom H. Schwartz, alapvető emberi értékek, European Social Survey |
Subjects: | Psychology Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.02 |
ID Code: | 10026 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Jun 2024 06:22 |
Last Modified: | 13 Jun 2024 06:22 |
Repository Staff Only: item control page