Babotán, Márk, Dávid, Viktória Ramóna, Kinyik, Berta and Varga, Ákos ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5061-843X (2023) A Home Office és az irodai munka iránti implicit és explicit preferenciák összehasonlítása. Jel-Kép: Kommunikáció, közvélemény, média (1). pp. 14-25. DOI 10.20520/JEL-KEP.2023.1.14
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
556kB |
Official URL: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2023.1.14
Abstract
Tanulmányunkban az egyre nagyobb relevanciával bíró otthoni (home office), valamint a hagyományos irodai munkavégzési forma megítélésének implicit és explicit összehasonlítását végeztük. Kutatásunk során a két munkavégzési módhoz köthető tudatos és tudatalatti asszociációkat, preferenciákat vizsgáltuk meg implicit asszociációs teszt (IAT), valamint egy önbevallásos kérdőív segítségével. Célunk az volt, hogy bemutassuk, mik a különbségek a home office, vagyis az otthoni munkavégzés, valamint az irodai munka tudatos, illetve tudatalatti megítélése között, és igazoljuk, hogy a neuromarketing eszköztára, főképp az implicit asszociációs teszt hasznos információkat szolgáltat a munkavállalói attitűdökről. Eredményeink szerint a home office iránti implicit preferencia inkább az idősebb korosztályban azonosítható.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | home office, irodai munka, implicit asszociáció, neuromarketing |
Divisions: | Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Human resource management |
DOI: | 10.20520/JEL-KEP.2023.1.14 |
ID Code: | 10194 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 18 Jul 2024 12:50 |
Last Modified: | 18 Jul 2024 12:50 |
Repository Staff Only: item control page