Kökény, Levente (2024) Az intelligens szálloda: Az MI és a szállodaipar közötti együttműködés kihívásai és lehetőségei. Turizmus Bulletin, 24 (3). pp. 5-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.1
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
611kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.1
Abstract
A tanulmány a mesterséges intelligencia (MI) szállodaiparra gyakorolt átalakító hatásait vizsgálja, különös figyelemmel azon lehetőségekre, amelyek az operatív folyamatok finomítását, a vendégélmények jelentős javítását, és az emberi erőforrások hatékonyabb kihasználását ígérik. A szisztematikus szakirodalmi áttekintés módszertanát alkalmazva 45 releváns forrás került feldolgozásra. A kutatásból kiderül, hogy az MI integrációja leginkább az ügyfélélmény növelésére van hatással, habár a luxus szállodák esetében inkább csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, ami a következő generációk (Z és alfa) esetében, a későbbiekben változhat. A nem luxus szállodáknál más a helyzet, itt az emberi jelenlét kevésbé fontos a vendégeknek, így az MI-eszközöket könnyebb elfogadtatni. A kutatás továbbá kitér arra, hogy habár az MI ígéretes lehetőségeket kínál a hatékonyság és az innováció terén, jogos aggodalmak merülnek fel a munkahelyek biztonsága, az integrálási nehézségek és az új technológia elfogadása kapcsán.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | mesterséges intelligencia (MI), szállodaipar, integráció, kockázatok és lehetőségek, vendégélmény |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.1 |
ID Code: | 10313 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 16 Sep 2024 10:55 |
Last Modified: | 16 Sep 2024 10:55 |
Repository Staff Only: item control page