Corvinus
Corvinus

#Reklám megfelelés és felelősség – Az influenszermarketing sötét oldala

Berki-Süle, Margit ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3322-4628 and Hlédik, Erika ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3573-3151 (2024) #Reklám megfelelés és felelősség – Az influenszermarketing sötét oldala. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (10). pp. 33-47. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.10.03

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
643kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.10.03


Abstract

A közösségi média influenszerek által megosztott szponzorált tartalmak mint natív reklámok használata esetenként megtévesztő lehet, ezáltal fogyasztóvédelmi szempontból is releváns azok vizsgálata. A szerzők tanulmányukban azt vizsgálják, hogy fogyasztóvédelmi aspektusból milyen tényezők járulhatnak hozzá az influenszermarketing sikeres (etikus) megvalósításához és hogyan lehet az ezek mentén támasztott követelményeknek megfelelni. Esettanulmány-módszert alkalmazva öt versenytanácsi döntést elemeztek, amelyekben véleményvezérek közösségimédia-posztjait fogyasztók számára megtévesztőnek ítélte a hatóság. A konkrét esetek versenyfelügyeleti vizsgálata során felmerülő szempontok közül tanulmányukban két dimenzióra fókuszáltak: a reklámfelismerhetőség kérdésére és a kommunikációs gyakorlat szereplőinek felelősségi körére. A jelölések nyelvezetére vonatkozóan egyértelmű és nemzetközi szinten hasonló irányelveket követnek a hatóságok, ami megfelel az akadémiai ajánlásoknak is, a közzététel elhelyezésére vonatkozóan azonban külön szabályozás híján nincs egységes gyakorlat. A kutatás hangsúlyozza, hogy a közvetítő piaci szereplők számára iránymutatásra van szükség az influenszermarketing-kampányokban vállalt kötelezettségek teljesítése érdekében, ami közvetve hozzájárul azok sikeréhez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése révén.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:influenszermarketing, natív reklámok, fizetett tartalmak, fogyasztóvédelem, fogyasztók tisztességtelen befolyásolása
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.10.03
ID Code:10441
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:14 Oct 2024 06:36
Last Modified:14 Oct 2024 06:36

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics