Kiss, Julianna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8074-5699 (2024) Társadalmi vállalkozások Magyarországon - a kutatásokból kirajzolódó kép. Civil Szemle, 21 (4). pp. 51-69. DOI 10.62560/csz.2024.04.3
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
804kB |
Official URL: https://doi.org/10.62560/csz.2024.04.3
Abstract
A társadalmi vállalkozás (social enterprise) fogalma az 1990-es évek második felében jelent meg Magyarországon; a civil társadalom, nonprofit szektor és szociális gazdaság szélesebb körben ismert fogalmaihoz kapcsolódva. A kifejezést sokáig kevesen használták, azonban a 2010-es években elsősorban az Európai Unió prioritásai és az újonnan elérhető támogatási források miatt egyre jobban elterjedt hazánkban is. A téma iránti tudományos érdeklődés és az általános helyzetképet, valamint egyes specifikus részterületeket vizsgáló kutatások száma az elmúlt években szintén megnövekedett. A terület szakirodalmának átfogó elemzése, összefoglalása azonban eddig nem történt meg. Jelen cikk e hiányt pótolva a társadalmi vállalkozások magyarországi helyzetéhez kapcsolódó szakirodalom szisztematikus áttekintését nyújtja a terület tudományos eredményeinek összegzése és a lehetséges jövőbeli kutatási irányok azonosítása céljából. A kutatás során összesen 200 publikáció került elemzésre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Társadalmi vállalkozás, Magyarország, kutatások, szisztematikus szakirodalmi áttekintés |
Divisions: | Institute of Operations and Decision Sciences |
Subjects: | Sociology Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.62560/csz.2024.04.3 |
ID Code: | 10503 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 06 Nov 2024 09:54 |
Last Modified: | 06 Nov 2024 10:11 |
Repository Staff Only: item control page