Csutora, Mária (2012) Fenntartható fogyasztás: közösségi, vállalati és egyéni kibúvó stratégiák. In: Fenntartható fogyasztás? Trendek és lehetőségek Magyarországon. OTKA 68647 kutatás eredményei. AULA, Budapest, pp. 41-88. . ISBN 978-963-339-042-9
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Minél intenzívebben törekszik a fejlett világ a fenntartható fejlődés elérésére, annál távolabb kerül attól. A legtöbb fenntarthatósági intézkedést felmutató országok környezeti lábnyoma a legnagyobb, és a törekvések ellenére továbbra is nő. Ennek ellenére az empirikus kutatások azt mutatják, hogy a szubjektív boldogság szintje hosszú távon nem nő. Ha erőfeszítéseink nem elég őszinték, elutasítjuk azokat az átváltásokat és áldozatokat, amelyeket a fenntarthatóság megkívánna, akkor egyszerű, olcsó megoldásokat keresünk, amelyek nem szükségszerűen érik el a kívánt célt. Az ökohatékonyság növekedéséből, a környezettudatos vállalatirányítás és a környezetbarát fogyasztói magatartás terjedéséből származó hasznokat viszont túlkompenzálja a fogyasztás növekedéséből származó megnövekedett környezeti terhelés.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Department of Environmental Economics and Technology |
Subjects: | Environmental economics |
Projects: | OTKA 68647 |
ID Code: | 1057 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Dec 2012 15:00 |
Last Modified: | 18 Oct 2021 08:09 |
Repository Staff Only: item control page