Szijártó, Boglárka ORCID: https://orcid.org/0009-0007-6465-3341, Frányó, Zsófia Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2792-517X and Estók, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0009-0003-7187-4231 (2024) Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (KSZ). pp. 53-66. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
587kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05
Abstract
A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | érdeklődés, felsőoktatás, motiválás, oktatói hatás, számviteloktatás |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05 |
ID Code: | 10607 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 28 Nov 2024 14:21 |
Last Modified: | 28 Nov 2024 14:21 |
Repository Staff Only: item control page