Corvinus
Corvinus

A társadalmi felelősségvállalás vállalati on-line kommunikációjának kritikai elemzése (Critical Analysis of Online CSR Communication in Hungary)

Pataki, György and Szántó, Richárd (2011) A társadalmi felelősségvállalás vállalati on-line kommunikációjának kritikai elemzése (Critical Analysis of Online CSR Communication in Hungary). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (12). pp. 2-12. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.12.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
292kB

Abstract

A vállalatok társadalmi felelősségvállalásával (CSR) kapcsolatos alapelvek, kezdeményezések és tevékenységek kommunikációja a vállalati kommunikáció egyik sarkalatos pontjává vált szinte az egész világon. A cégek CSR-kezdeményezéseik bemutatásához egyre többször az internetet is igénybe veszik. Az on-line média használatával párhuzamosan az elmúlt évtizedben egyre többen kutatják a CSR-kommunikáció elektronikus formáit, jóllehet ezek a kutatások többnyire leíró jellegűek, és a CSR-kommunikáció, valamint egyes vállalati jellemzők (méret, iparág és más magyarázó változók) között keresnek kapcsolatot. A szerzők e cikkben a társadalmi felelősségvállalással foglalkozó vállalati weboldalakat kritikai szemüvegen keresztül vizsgálják. Céljuk, hogy feltárják az on-line kommunikációt jellemző belső ellentmondásokat és a vallott és követett értékek közötti különbségeket. _______ Communicating corporate social responsibility (CSR) principles, initiatives, and activities has become a common practice of companies all around the world. It is quite apparent that firms use internet more and more often to communicate their CSR initiatives to their stakeholders. Parallel with the extensive use of the online media, more and more research has been elaborated on the field of online CSR communication in the last decade as well. However, these studies usually have a strong descriptive focus trying to reveal connections between the intensity of online communication of CSR values and activities, and company size, industrial background, and other explanatory variables. In contrast, the authors analysed corporate web pages dedicated to CSR through critical lenses. Their research was designed to explore any dissonances and contradictions within online communication and between communication and real activities of firms from construction, retail, and telecommunication industries in Hungary.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:társadalmi felelősségvállalás (CSR), vállalati kommunikáció, on-line kommunikáció, corporate social responsibility
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Department of Environmental Economics and Technology
Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Decision Sciences
Subjects:Management, business policy, business strategy
Projects:OTKA K68769
DOI:10.14267/VEZTUD.2011.12.01
ID Code:1063
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:19 Dec 2012 10:56
Last Modified:24 Feb 2021 14:32

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics