Corvinus
Corvinus

Idősek városképe – egy városmárka-asszociációs kutatás korcsoportspecifikus eredményei

Kovács, László ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0641-811X, Zsarnóczky, Martin Balázs ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2905-2168, Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 and Kaszás, Nikoletta ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5147-2022 (2021) Idősek városképe – egy városmárka-asszociációs kutatás korcsoportspecifikus eredményei. Tér és Társadalom, 35 (1). pp. 113-135. DOI 10.17649/TET.35.1.3208

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Official URL: https://doi.org/10.17649/TET.35.1.3208


Abstract

A települési kutatások aktuális területét képezik a márkázással kapcsolatos elemzések, melyek a településeket – településmárka címszó alatt – a márkamenedzsment szemszögéből vizsgálják. Bár összefoglaló néven településmárkáról beszélhetünk, ez a legtöbb esetben városok márkázását jelenti. Jelen kutatásban a településmárkából, mint az elmében létrejövő entitásból indulunk ki. Ezzel Aaker (1991) és Keller (1998) mellett Sebastian Zenker városmárkákkal kapcsolatos kutatásai jelentik a vizsgálat kiindulópontját – elsősorban a Zenker és Braun (2017) által megalkotott modell, amely a település márkáját a tudatunkban a településhez kapcsolódó asszociációkként értelmezi. Kutatásunkban egy városmárka és a „fogyasztó” kapcsolatát asszociációs módszerrel vizsgáltuk meg: a lakosoknak a városmárka nevéhez kötődő asszociációit elemeztük. A vizsgálat tárgya Nagykanizsa, a vizsgálat alanya pedig egy konkrét csoport, a Nagykanizsán élő idős generáció. Az asszociációk alapján kirajzolódó aktuális kép megmutatja, hogy milyen jellemzők nehezítik és / vagy könnyítik meg az idősek mindennapjait a városban. Az eredmények alapján jellemezzük az idősek várossal kapcsolatos képét, majd rámutatunk arra, hogy az idős generáció tagjai amellett, hogy a város egy korábbi, általuk ismert képét hívják elő, a következő generációk szükségleteit is szem előtt tartják. A gyűjtött asszociációk alapján Zenker és Braun (2017) településasszociációkkal kapcsolatos modelljét is módosítjuk. A tanulmány végén javaslatokat fogalmazunk meg, amelyek felhasználásával Nagykanizsa idős lakossága jobban integrálhatóvá válhat a város mindennapjaiba.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:asszociáció; településmárka; városmárka; idősek;
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Tourism
Subjects:Urban planning
Marketing
DOI:10.17649/TET.35.1.3208
ID Code:10712
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:03 Jan 2025 13:03
Last Modified:03 Jan 2025 13:03

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics