Marton, Zsuzsanna, Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 and Birkner, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2871-8829 (2018) A turizmusbiztonság hatása a desztináció imázsra. In: A hatékony marketing : EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárno, pp. 312-327. . ISBN 9788081222368
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
801kB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet/d623:a-turizmusbiztonsag-hatasa-a-desztinacio-imazsra
Abstract
Az elmúlt bő másfél évtized során a globális turizmust ért katasztrófák és a jövőben is fenyegető kockázatok jelentős változásokat idéztek elő a turisták utazással kapcsolatos észleléseiben. A fenyegetettségek a turisztikai desztinációs szervezetek marketingtevékenységében új stratégiai lépéseket kényszerített ki, hiszen a turisztikai célterületek imázsában negatív változás következett be. A desztináció imázs sérülése a turistaérkezésekben és turisztikai bevételekben drasztikus visszaesést eredményezhet, így a turizmusbiztonság és a desztináció marketing kapcsolódási pontjait feltáró kutatási terület nem csak tudományos oldalról kiaknázatlan terület, hanem a stratégiai döntéshozók számára is iránymutatásul szolgál. A katasztrófa sújtotta desztinációk imázsában történő „törés” és a válságból vezető kiút a 2010-es tunéziai felkelések és néhány évvel később következő terrortámadások, valamint a 2011-es japán földrengés és atomerőmű katasztrófa esettanulmány elemzésén keresztül kerül szemléltetésre.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmusbiztonság, észlelt kockázat, desztináció imázs, marketingkampány |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Tourism |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 10738 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 13 Jan 2025 11:16 |
Last Modified: | 13 Jan 2025 11:16 |
Repository Staff Only: item control page