Corvinus
Corvinus

Az innováció értelmezése az értékesítésben

Krenyácz, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0647-4736, Gáti, Mirkó ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5879-6353 and Mitev Ariel, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9986-3513 (2019) Az innováció értelmezése az értékesítésben. In: Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája. Pannon Egyetem, Veszprém, pp. 199-207. . ISBN 9786150058603

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
795kB

Official URL: https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/d779:az-innovacio-ertelmezese-az-ertekesitesben


Abstract

A kutatás az értékesítési területen dolgozó szereplők innovációhoz való viszonyulását vizsgálja, kvalitatív módszertan alkalmazásával, szigorúan feltáró jelleggel, mivel cikkünk egy folyamatban lévő kutatást mutat be, főleg időközi részeredményekkel. Kutatási problémánk szerint az értékesítők innovációs teljesítménye függ egyrészt a külső, vevőktől érkező ötletek hasznosításától, másrészt pedig a szervezeten belül megtalálható, belső ötletektől és megoldásoktól. A vizsgált minta 160 interjúalany interjúban történő válaszadását követően Nvivo9 szoftver segítségével került kvalitatív feldolgozásra. Jelen tanulmányban az adatok kvalitatív elemzését mutatjuk be. Az innovációt a megkérdezettek egyértelműen megújulásnak definiálták termék/szolgáltatás, technológia, rendszerek, folyamatok, logisztika összekapcsolásával, mely mellett kiemelt szerepe van a terjeszkedésnek, piac-, és ügyfélszerzésnek, versenyelőnynek és szervezeti hatékonyságnak. Eredményeink részben visszaigazolják előfeltevéseinket a belső-külső innovációs tényezők és a teljesítmény kapcsán, egyúttal újabb érdekes kutatási irányokat vetítenek előre a jövőben.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:értékesítés, belső innováció, külső innováció, innovációs teljesítmény
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Management Control
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Knowledge economy, innovation
Commerce and tourism
ID Code:10739
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:13 Jan 2025 11:21
Last Modified:13 Jan 2025 11:21

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics