Corvinus
Corvinus

Az okostelefon szerepének és hatásának megítélése a családi utazások kontextusában

Ásványi, Katalin ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Gyulavári, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1358-786X and Jászberényi, Melinda ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036 (2019) Az okostelefon szerepének és hatásának megítélése a családi utazások kontextusában. In: Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája. Pannon Egyetem, Veszprém, pp. 242-252. . ISBN 9786150058603

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
528kB

Official URL: https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/d783:az-okostelefon-szerepenek-es-hatasanak-megitelese-a-csaladi-utazasok-kontextusaban


Abstract

A tanulmány célja, hogy megvizsgáljuk, a család egyes szereplői (szülők és fiatal felnőtt gyermekek) hogyan látják az okostelefonok szerepét a családi nyaralás során. Az elemzés elsősorban az élményszerzés területére és a családon belüli interakciókra kifejtett hatásokra koncentrál. Az elméleti felvezetés után a 300 fős, országos felmérés kezdeti eredményei kerülnek bemutatásra. Az átlagokat tekintve a család különböző tagjai meglehetősen hasonlóan ítélték meg az okostelefonok szerepét és hatását, és csak néhány területen tapasztalható eltérés a véleményük között. Az okostelefonok fényképező funkciója és ezáltal az élményszerzés meghosszabbításának lehetősége a leginkább pozitívnak ítélt területek. Ezen túlmenően a desztináción való tartózkodás során megkönnyíti az életet, időt, energiát spórol meg az egyik oldalon, de ugyanakkor el is vonja a figyelmet az desztinációk nyújtotta élményekről azáltal, hogy bele lehet feledkezni a használatába. A családtagok közötti interakciókra gyakorolt hatását másképp ítélik meg a szülők és a fiatal, felnőtt gyermekek, mivel utóbbiak szerint elsősorban az elszeparálódás eszköze lehet.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:családi turizmus, okostelefon, utazás, desztináció
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Media, Marketingcommunications and Telecommunications
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Tourism
Subjects:Commerce and tourism
ID Code:10741
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:13 Jan 2025 12:40
Last Modified:13 Jan 2025 12:40

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics