Bajkai-Tóth, Katinka ORCID: https://orcid.org/0009-0001-5278-8229, Garamvölgyi, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6750-6474 and Rudnák, Ildikó ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1352-2126 (2025) Elvárt és valós munkavállalói kompetenciák vizsgálata a köz- és versenyszférában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (1). pp. 2-13. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.01
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
584kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.01
Abstract
Jelen tanulmány a magyar közszféra és a versenyszféra munkaerőpiaci elvárásait, valamint a munkavállalók belépésekor és később megszerzett kompetenciáit vizsgálja. A szakirodalmi részben a magyar munkaerőpiac két nagy szegmensét – köz- és a versenyszféra – mutatják be a szerzők a munkaerőpiaci kompetenciákkal kapcsolatos kutatások és modellek tükrében. Az empirikus részben a kérdőív (N=617) válaszait elemzik statisztikai módszerekkel. Az eredmények azt mutatják, hogy mindkét ágazatban magasak az elvárások a munkavállalókkal szemben, függetlenül attól, hogy a kezdeti vagy a későbbi foglalkoztatási időszakban vannak. Az önbevallások által nyert munkavállalói kompetenciaértékek elemzése alapján megállapítható, hogy mindkét ágazatra magas és hasonló értékek jellemzők, amelyek közül kiemelkedik a segítőkészség, a problémamegoldás és a precizitás. Az elvárt kompetenciák, amiket a két szegmens munkáltatói jelölnek meg, ugyanazok mindkét szféra esetében: precizitás, problémamegoldás, elhivatottság, munkához való pozitív hozzáállás, valamint a csapatmunka képessége.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közszféra, versenyszektor, munkavállalói kompetenciák, elvárt kompetenciák, munkaerőpiac |
Subjects: | Human resource management |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.01 |
ID Code: | 10747 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Jan 2025 14:31 |
Last Modified: | 14 Jan 2025 14:31 |
Repository Staff Only: item control page