Szommer, Bianka ORCID: https://orcid.org/0009-0006-4798-4459, Bence-Kiss, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4554-5456 and Szente, Viktória ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5446-8280 (2025) A kávé érzékszervi hatásainak megjelenése a közösségimédia-marketingben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (1). pp. 41-51. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.04
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
507kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.04
Abstract
A fogyasztói trendek jelentős hatást gyakorolnak a kávépiacra, a kávékultúrára. Az élmények és az egészséges életmód,vés ezek összhangja egyre fontosabb az online felületeken is, amely új kihívások elé állítja a gyártókat és forgalmazókat. Jelen kutatás célja, hogy rámutasson azokra a vizuális megoldásokra a közösségi médiában, amelyek hozzájárulhatnak a kávévásárlási szokások befolyásolásához. A szerzők kutatásuk során a netnográfia módszertanát alkalmazták az Instagramon, amelyet a Grounded Theory elméletén alapuló adatelemzés követett. Három gyártó (márka) 153 képes és videós bejegyzése alapján nyolc témakört és azokhoz kapcsolódó üzenetet tudtak azonosítani. A fő üzenetek elsősorban a kávézást mint élményt mutatják be (kikapcsolódás, ellazulás), emellett megjelenik a kávé mint kedvelt íz és hatás, amelyet képi és hangeffektusokkal kísérnek. Összességében elmondható, hogy a bejegyzések többlettartalommal rendelkeznek, de az ösztönzés elsősorban a kávéfogyasztás érzelmi stimulálására fókuszál, a tudatos (értelmi) hatás, mint az egészséges táplálkozásba való beillesztés, a fenntartható kávéválaszték megjelenése nagyon parciális a közösségi felületen.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | trendek, Instagram, vizuális tartalom, Grounded Theory, kávéfogyasztás, fenntartható, egészségtudatosság |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.04 |
ID Code: | 10750 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Jan 2025 14:42 |
Last Modified: | 14 Jan 2025 14:42 |
Repository Staff Only: item control page