Gyurics, Józsa, Markos-Kujbus, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4682-3072 and Komár, Zita (2024) E-WOW és SFV találkozása... avagy, Fogyasztói véleményekre épülő rövid formátumú TikTok videók tatalomelemzése. Jel-kép : kommunikáció, közvélemény, média, 2024 (1). pp. 13-32. DOI 10.20520/JEL-KEP.2024.1.13
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
847kB |
Official URL: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2024.1.13
Abstract
Az átalakuló kommunikációs környezet velejárója a tartalomfogyasztási szokások változása, amiben kiemelt szerepet játszik a vizuális és audiovizuális tartalmak irányába történő elmozdulás. Jelen tanulmány kifejezetten a videós tartalmakra fókuszál, azon belül is a közösségi média felületeken népszerű rövid formátumú videókra, amely tartalmak információs rendszer szempontjából történő feltáró elemzését és megismerését tűzi ki célul. Ennek érdekében, a videós tartalomelemzés segítségével olyan rövid formátumú TikTok videókat vizsgáltunk, amik fogyasztói véleményeket tartalmaznak, ezáltal azok a centrális és periferiális, valamint a tartalmi minőséget befolyásoló elemek is láthatóvá váltak amiket korábban csak a szöveges formátumú e-WOM kontextusában vizsgáltak. A tanulmány elsődleges célja és legfőbb eredménye, hogy ezen vizsgálati szempontok mentén a rövid formátumú audiovizuális tartalmak vizsgálatát az ezekhez kapcsolódó E-wom elemzésére is kiterjeszti, amely módszertani újítás lehetővé teszi a későbbiekben hasonló, kiterjedt kutatásokat lefolytatását és a közösségi média felületek videós tartalmainak mélységi elemzését.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | rövid formátumú videó, e-WOM, információ, közösségi média ; TikTok |
Divisions: | Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
DOI: | 10.20520/JEL-KEP.2024.1.13 |
ID Code: | 10802 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 17 Jan 2025 09:11 |
Last Modified: | 17 Jan 2025 09:11 |
Repository Staff Only: item control page