Corvinus
Corvinus

A turisztikai kereslet és az országmárkaérték összefüggéseinek vizsgálata – A látogatások hatásának statisztikai elemzése

Kálmán, Botond Géza ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8031-8016, Grotte, Judit ORCID: https://orcid.org/0009-0009-2385-7000, Zugor, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0009-0005-6479-780X and Malatyinszki, Szilárd ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1624-4902 (2025) A turisztikai kereslet és az országmárkaérték összefüggéseinek vizsgálata – A látogatások hatásának statisztikai elemzése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (2). pp. 45-54. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.04

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
599kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.04


Abstract

Jelen tanulmány a turisztikai adatoknak az ország márkaértékével való kapcsolatát és arra gyakorolt hatását vizsgálja nyilvános adatbázisok felhasználásával, statisztikai módszerek alkalmazásával. Az országbrand egy országról a külföldiek szemében alkotott képpel kapcsolatos fogalom. Jelzi az ország értékét, azaz külföldi elfogadottságát, megbecsültségét. Ez az érték tükröződik az országba érkező turisták számának alakulásában is. Az érkezők száma azonban nem része a széles körben használatos brandindexeknek, ezek inkább az ország idegenforgalmi percepcióját vizsgálják. Számos tanulmány azonban igazolta, hogy a brand értékének növekedése növeli a külföldi látogatók számát is. Jóval kevesebben vizsgálták azt a kérdést, hogy az országba látogatók száma közvetlen befolyással van-e a brand értékére. A tanulmány eredményei igazolják a brand és az érkezők száma közötti szignifikáns korrelációt, továbbá az oksági kapcsolatot a két mutató között. Az oksági kapcsolat azonban tartalmaz némi bizonytalanságot, amelynek kezelését a jövőbeli kutatások fogják megoldani. A szerzők célja a jelenlegi tanulmánnyal egyfajta próbakutatás volt, tehát a kérdés megválaszolhatóságának felmérése.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fenntarthatóság, utazás és turizmus, országimázs, globális versenyképességi mutató
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.04
ID Code:10925
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:13 Feb 2025 10:25
Last Modified:13 Feb 2025 10:25

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics