Corvinus
Corvinus

Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja

Horváth, Mónika and Papp, Zsófia Márta (2025) Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja. Turizmus Bulletin, 25 (1). pp. 45-52. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
242kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5


Abstract

A tanulmány a fenntartható luxus és a luxusfogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjének vizsgálatára fókuszál. A luxus és a fenntarthatóság fogalma kapcsolatának áttekintése mellett bemutatásra kerülnek olyan jó gyakorlatok is, melyek azt bizonyítják, hogy a luxusmárkák számára is fontos a fenntarthatóság. A kapcsolódó kvantitatív kutatás keretében a szerzők a luxusfogyasztók fenntarthatósági attitűdjét és vásárlási szokásait mérték fel. Az eredmények szerint a luxusfogyasztók körében általánosságban pozitív hozzáállás jellemző a fenntarthatósággal kapcsolatban, ami megjelenik a használt termékek vásárlásában és a hosszútávú használatban egyaránt. A tanulmány fő következtetése, hogy a luxusmárkák bátrabban építhetnek a fenntarthatóság kommunikációjára, mivel a vásárlók oldaláról ez nemcsak divatkérdés, hanem valós igény is.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:luxus, fenntarthatóság, attitűd-skála, luxusfogyasztó
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5
ID Code:11079
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:10 Apr 2025 11:00
Last Modified:10 Apr 2025 11:00

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics