Horváth, Mónika and Papp, Zsófia Márta (2025) Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja. Turizmus Bulletin, 25 (1). pp. 45-52. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
242kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5
Abstract
A tanulmány a fenntartható luxus és a luxusfogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjének vizsgálatára fókuszál. A luxus és a fenntarthatóság fogalma kapcsolatának áttekintése mellett bemutatásra kerülnek olyan jó gyakorlatok is, melyek azt bizonyítják, hogy a luxusmárkák számára is fontos a fenntarthatóság. A kapcsolódó kvantitatív kutatás keretében a szerzők a luxusfogyasztók fenntarthatósági attitűdjét és vásárlási szokásait mérték fel. Az eredmények szerint a luxusfogyasztók körében általánosságban pozitív hozzáállás jellemző a fenntarthatósággal kapcsolatban, ami megjelenik a használt termékek vásárlásában és a hosszútávú használatban egyaránt. A tanulmány fő következtetése, hogy a luxusmárkák bátrabban építhetnek a fenntarthatóság kommunikációjára, mivel a vásárlók oldaláról ez nemcsak divatkérdés, hanem valós igény is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | luxus, fenntarthatóság, attitűd-skála, luxusfogyasztó |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.5 |
ID Code: | 11079 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 10 Apr 2025 11:00 |
Last Modified: | 10 Apr 2025 11:00 |
Repository Staff Only: item control page