Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna, Dérer, István and Kupi, Marcell (2025) A horgászturizmus stratégiájának megalapozása. Turizmus Bulletin, 25 (1). pp. 53-62. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.6
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
700kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.6
Abstract
A horgászat napjaink egyik meghatározó szabadidős tevékenysége, melynek népszerűsége folyamatos növekedést mutat, ezért ideje volt, hogy készüljön egy horgászturisztikai stratégia. A stratégia megalapozásához adatelemzéseket és kérdőíves megkérdezést végeztünk szervezetek, illetve horgászok körében. A bemutatott primer kutatások feltérképezték és azonosították a horgászturizmus legfontosabb vonatkozásait mind kínálati, mind keresleti oldalról. Az adatelemzések alapján bizonyítható, hogy a horgászat nem helyhez kötött tevékenység. Bebizonyosodott, hogy a horgászok távolról sem képeznek homogén csoportot, szegmentálhatóak, így a szolgáltatások kialakításakor szükséges figyelembe venni a célközönség sokféleségét és eltérő igényeit. A szolgáltatói oldalon elengedhetetlen a szolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztése oly módon, hogy azok ne csak a horgászoknak, hanem más turisztikai szereplőknek is megfelelő szálláshelyeket és szolgáltatásokat kínáljanak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | horgász, horgászturizmus, stratégia, horgásztúrák |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n1.6 |
ID Code: | 11080 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 10 Apr 2025 11:01 |
Last Modified: | 10 Apr 2025 11:01 |
Repository Staff Only: item control page