Szabó, Ágnes (2013) Szabadidősport-piacok Magyarországon (Leisure sport markets in Hungary). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44 (4). pp. 18-28. DOI 10.14267/VEZTUD.2013.04.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
178kB |
Abstract
Napjainkra a sport, a valamikori egyértelműen civil tevékenység összetett, folyamatosan változó és jelentős üzleti lehetőségeket rejtő iparággá fejlődött. Ebben az iparágban a hivatásos sport esetében öt piac működik: a fogyasztói piac, a játékos piac, a szponzori piac, a közvetítési jogok piaca és a merchandising piac. A szabadidősport esetében is azonosíthatók piacok. A szerző célja e piacok magyarországi működésének bemutatása, amit 31 kvalitatív mélyinterjúhoz kapcsolódó eredményei segítségével tesz meg _____ Sport, which was the activity of the civil sphere, has become a complex, continuously changing industry with significant business opportunities. In the case of professional sports there are five markets: consumer, player, sponsor, media (broadcasting) and merchandising markets. In the case of leisure sports the author can also identify different markets. The aim of this paper is to present these markets in Hungary with the help of the results of the author’s 31 qualitative in-depth interviews.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szabadidősport, szabadidősport-piacok, leisure sports |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Business Studies |
Subjects: | Culture, sport |
Projects: | TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-005 |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2013.04.02 |
ID Code: | 1168 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 15 Apr 2013 13:01 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 11:42 |
Repository Staff Only: item control page