Fehér, Péter (2007) Tudásmenedzsmentet támogató szervezeti megoldások (Knowledge management supported by organizational solutions). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (7-8). pp. 11-21. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.07.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
184kB |
Abstract
A tudás a vállalatok egyre fontosabb erőforrásává vált, ezért tudatos megoldásokkal kell törekedni a szervezeti tudásban rejlő lehetőségek hatékony kihasználására. A tudás kezelésére irányuló tevékenységeket mind technológiai-informatikai, mind HR-, mind pedig szervezeti megoldásokkal lehet támogatni. Jelen cikkben a vállalatok szervezeti megoldásait elemzi a szerző: rámutat a szervezeti struktúrák, a szervezeti kultúra, a vezetői megközelítések (leadership) szerepére, valamint a kommunikáció különböző formáinak lehetőségeire. ______ Knowledge management activities became important part of knowledge oriented organisations, like software development companies. These activities can be supported by technological and organisational solutions. This paper concentrates on the organisational support factors of knowledge management activities in the software development industries, and examines the role of organisational design, structures, processes, communication and management support, while highlights the challenges.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Informatics |
Subjects: | Knowledge economy, innovation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2007.07.02 |
ID Code: | 1182 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 19 Apr 2013 10:52 |
Last Modified: | 13 Apr 2021 09:04 |
Repository Staff Only: item control page