Gyulavári, Tamás (2013) A lojalitásprogramok menedzselése (Managing of loyalty programs). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44 (5). pp. 16-26. DOI 10.14267/VEZTUD.2013.05.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
141kB |
Abstract
A lojalitásprogramok egyre népszerűbbek hazánkban is, ahogy a növekedési lehetőségek bezárultak, és a menedzserek figyelme a vevők és a piaci pozíciók megtartása felé fordult. A közelmúltban azonban számos nemzetközi példa mutatja, hogy egy ilyen program lehet sikertelen is, amely veszteséget termel, így vagy kivezetésre kényszerül, vagy a vállalat kénytelen átszabni. Tudatos tervezés és reális üzleti modell nélkül tehát nem feltétlenül térül meg az akár milliárdos nagyságrendű befektetés. Jelen cikk során a szerző kísérletet tett arra, hogy összegyűjtse azokat a döntési pontokat, amelyek hatással lehetnek a programok sikerére, és bemutassa a lehetséges választási alternatívák előnyeit, hátrányait. Konklúzióként három olyan elvet emelt ki, amelyek meghatározóak lehetnek. Eszerint a programoknak a vállalati stratégiába és folyamatokba történő integrációja, a megfelelő megtérülési indikátorok felállítása és azok szisztematikus nyomon követése, valamint a program megkülönböztető, többnyire emocionális és élményszerű jellege, amely kiemelkedő szerepet játszhat az eredményesség szempontjából. _____ As the opportunity of market growth seemed to be limited and managers started to pay more attention to customer retention and market defence, loyalty programs became more and more popular marketing tool in Hungary. Many international cases proved, however, that the implementation of this activity can also lead to failure realizing considerable losses and by necessity companies can end up or reposition the program. Without a deliberate design and realistic business model it is not easy to guarantee the return of investment that can be even billion in size. In the current article the author attempts to collect all the relevant issues that can have effect on the success of loyalty programs and determine the consequences of potential options. As a conclusion, the author emphasized three critical principles. The integration of loyalty programs into the company’s strategy and processes, the appropriate measure of returns with systematic tracking and the unique, mostly emotional and entertaining characteristics of the program can be crucial.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | lojalitásprogram, jutalmazási rendszer, megtérülés, látens és látszólagos lojalitás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2013.05.02 |
ID Code: | 1248 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Jun 2013 13:37 |
Last Modified: | 29 Nov 2021 08:45 |
Repository Staff Only: item control page