Corvinus
Corvinus

A kreativitás megítélése a munkaerőpiacon (Creativity from view of job market)

Zoltayné Paprika, Zita and Nagy, Viktor (2013) A kreativitás megítélése a munkaerőpiacon (Creativity from view of job market). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44 (6). pp. 2-13. DOI 10.14267/VEZTUD.2013.06.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
277kB

Abstract

A cikk két, felsőoktatásban dolgozó oktató és kutató törekvése arra, hogy feltérképezze a frissen végzett egyetemi hallgatókkal szemben, a munkaerőpiac oldaláról érkező kreativitással kapcsolatos elvárásokat. Az alapötlet egy EU-kreativitáskutatásból nőtt ki, melyben magyar középiskolai tanárok is közreműködtek. A szerzők kutatásukba beépítettek egy válaszokat tartalmazó adatbázist (337 fő). Ezt követően generáltak egy másik mintát, amely az egyetemi hallgatókat fedte le (292 fő). A lánc harmadik elemeként on-line formában és személyes lekérdezéssel 112 HR-szakember véleményét kérdezték meg a kreativitás fontosságával, mérhetőségével, az ötletet adó EU-projekt kreativitással kapcsolatos állításaival és a kreativitás definíciójával kapcsolatban. Cikkük a válaszok kvantitatív feldolgozásának eredményeit ismerteti. ______ The paper is the product of a professor’s and a researcher’s (both working in higher education) aim to determine the expectations of the job market as regards creativity in fresh graduates. The idea for this came from an EU creativity study which had included Hungarian high school teachers. The authors have integrated the database (337 persons) of these teachers’ answers into the study. They also generated a second sample that covered university students (292 persons). As a third element, the authors assessed the opinion of 112 HR managers online and in person as regards the importance and measurability of creativity, as well as their views on the statements pertaining to and definition of creativity as given in the EU creativity project. The paper presents the results of the quantitative analysis of the responses.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kreativitás, munkaerőpiac
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Decision Sciences
Subjects:Human resource management
DOI:10.14267/VEZTUD.2013.06.01
ID Code:1251
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Jun 2013 13:19
Last Modified:22 Jan 2021 07:18

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics