Jenes, Barbara (2014) Az országimázs és országmárka mérése a településmarketingben. In: Turizmus és településmarketing. Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságföldrajz és Jövőkutatás Tanszék, Budapest, pp. 47-54. . ISBN 978-963-503-564-6
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
354kB |
Abstract
Az országimázs tudatos alakítása már évtizedek óta a turisztikai szakemberek érdeklődésének középpontjában áll, nem tisztázott azonban, hogy a tevékenységük hatékonyságának mérése milyen módszerekkel végezhető el. Jelen tanulmány azt mutatja be, hogy az országimázs mérése, valamint a legújabb megközelítés, az országmárkázás hatékonyságának vizsgálata hogyan valósítható meg, figyelembe véve a turisztikai desztinációmenedzsment szempontjait is. Az országimázs és dimenzióit, valamint az országmárka tényezőit a desztináció értékeléssel az ún. országérték Modell (Country Equity Model – CEM) kapcsolja össze, mely jó értelmezési keretet ad az egyesek területek közös vizsgálatának. A változókra lebontott összefüggések jó segítségül szolgálhatnak mindazon, a turisztikai desztinációmendzsment területén tevékenykedő szakembernek, akik az egyes tényezők egymásra való kölcsönhatása mellett az emberek fejében lévő összetett képet is szeretnék megérteni.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | országimázs, országmárka, országérték, desztináció értékelés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 1609 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Jun 2014 10:50 |
Last Modified: | 20 Jun 2014 10:50 |
Repository Staff Only: item control page