Kovács, Éva (2014) Kormányzati koordináció Magyarországon. Esettanulmány az egyablakos ügyfélszolgálati reformról (Governmental coordination in Hungary: Case study on the one-stopgovernment service reform). Köz-gazdaság, 9 (2). pp. 195-213.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
129kB |
Abstract
A tanulmány a központi kormányzat koordinációs politikájának jellemző mintázatait vizsgálja. A vizsgálat fókuszában a magyar kormányzati szférában újonnan bevezetett koordinációs eszköz, a kormányablak, mint egyablakos ügyfélszolgálati modell tanulmányozása áll. A kutatás empirikus bázisát a kormányzati és közigazgatási kulcsszereplőkkel készített kvalitatív interjúkból és a dokumentumelemzésből származó adatok analitikus vizsgálata adja. A szerző a tanulmányban szemügyre veszi a kormányzati koordináció gyakorlatát Magyarországon, elemzi, hogy ez mennyire tér el más országokétól. ____ The paper examines, on the basis of qualitative interviews and documentary analysis, the emerging patterns of government policy coordination in Hungary. The focus of the paper is on a recent case of innovative policy coordination measure introduced by the Hungarian government: the newly established “Government Windows”, the one-stop-government initiative. The paper investigates such questions as what the main characteristics of the coordination traditions in Hungary are, what are the specific structural features of the newly established governmental coordination instruments, and how do they differ from of other countries’ similar experiences.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Public administration Service management |
Projects: | COCOPS (Coordinating for Cohesion in the Public Sector of the Future, No. 266887 |
ID Code: | 1644 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 11 Jul 2014 11:37 |
Last Modified: | 25 Oct 2021 08:20 |
Repository Staff Only: item control page