Keszey, Tamara (2007) A piaci információk szerepe a vezetői döntéshozatalban és a tudásteremtésben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (6). pp. 42-58. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.06.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
289kB |
Abstract
A szerző tanulmányában arra a kérdésre keresi a választ, milyen értéklánc mentén alakul át a piackutatásból származó információ marketingtudássá; mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz. Eredményei szerint a piackutatások akkor épülnek be hatékonyan a marketing információs rendszerbe, ha a marketingvezető bízik a piackutatóban, és jó minőségűnek tartja az elkészült piackutatást. A döntéshozók nagyobb valószínűséggel tanulnak azokból a piackutatásokból, amelyek egy konkrét kérdés, probléma megoldását segítik, mint az általánosabb, piacleíró tanulmányokból. A szerző többváltozós matematikai-statisztikai modell felállításával azonosítja azokat a változókat, amelyek leginkább magyarázzák piackutatások eltérő mértékű felhasználását. A modellt egy 2003-ban végzett, hazai nagyvállalatokat reprezentáló kérdőíves felmérés mintáján empirikusan teszteli.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | piackutatás, marketing, vezetői döntések |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Information economy Knowledge economy, innovation |
Funders: | Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2007.06.04 |
ID Code: | 1780 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 07 Jan 2015 14:49 |
Last Modified: | 13 Apr 2021 13:26 |
Repository Staff Only: item control page